HenkvandenBergNieuwZeeland.reismee.nl

De laatste dagen in Dunedin

Zo. Weer even een laatste update. Gisteren en vandaag zijn we in Dunedin gebleven. Wat gewinkeld en vanmorgen de campus van de universiteit bezocht. Waar allerlei stands waren opgesteld met informatie voor studenten. Het nieuwe semester begint hier binnenkort. Echt een angelsaksische campus met alle faculteitsgebouwen en huisvesting van de studenten op een klein oppervlak. Uiteraard even law-college bekeken in een ouder gebouw (zie foto's). Zo beleef je de laatste dagen in Nieuw Zeeland toch nog weer leuke en onverwachte dingen!

De aardbeving heeft er hier erg ingehakt en we konden gisteren, waar je ook binnenliep in live uitzendingen op de tv het hele drama volgen. In bepaalde gebieden van het centrum heeft men het zoeken naar slachtoffers moeten stoppen omdat door de naschokken ook de reddingswerkers veel gevaar liepen, maar de ravage in Christchurch is enorm. Naast het voor Nieuw Zeeland grote aantal slachtoffers zal het jaren duren om de materiële schade te herstellen. Volgens geologen is dit de hevigste grondverplaatsing door een aardbeving die ooit in Nieuw-Zeeland is geregistreerd. Bizar om op het moment van de beving nog geen 20 km van het epicentrum verwijderd te zijn. In ieder geval een ervaring die ik niet zal vergeten.

Ik kreeg zojuist te horen dat we toch via Christchurch naar Auckland vliegen. We vertrekken vannacht om 01.00 bij jullie donderdagmiddag 13.00 uur en zijn dan morgenvroeg omstreeks 7 uur op het vliegveld van Christchurch. We vliegen om 09.15 naar Auckland. De totale vliegtijd naar Nederland zal naar schatting ca 25 uur bedragen. Ik kom dan op zaterdagmorgen omstreeks 6 uur Nederlandse tijd op Schiphol aan. Dus ik zal dan wel ongeveer gesloopt zijn.

corry

Ik zit aan de koffie,en lees even je mail.
Het is toch niet te vatten,hoe je de dans ontsprongen bent,je hebt vast een engeltje op je schouder gehad!...........en dat engeltje was ik natuurlijk.

Nu wordt je vast heel oud!!!!

ruud

Je bent waarschijnlijk al op de terugweg, we wensen je en relaxte vlucht, zonder verder gedoe!
Je hebt nu wel genoeg "3D- erlebnisse" gehad dunkt mij;
we horen wel van je als je terug bent.

groeten
Ruud